مدرسه من

مدرسه من

دانشجوها
مدرسه من

مدرسه من

دانشجوها

وقتی دانش آموزی مسئله ای را نمی فهمد

معلم سعی کرد یک مسئله جبر را برای رونالد توضیح دهد. وقتی رونالد مسئله را نفهمید، معلم به طرز اهانت باری گفت: «متاسفم، جانم. این تنها کاریست که می توانم برایت انجام دهم. برای فهمیدن مسائل جبر آدم باید هوش و ذکاوتی داشته باشد»

رونالد، آزرده و عصبانی، به سرجایش برگشت. وقتی دانش آموز موفق نمی شود توضیح ما را بفهمد، بهتر است این امر را بیشتر به روش توضیحمان نسبت دهیم تا به کم هوشی دانش آموز. معلم برای آنکه مانع از شرمساری دانش آموز بشود، می تواند بگوید: «من در روشن ساختن این مسئله مشکل دارم. چطور است روش دیگری به کار بگیرم.»

گفتاری که تدافعی نباشد و در آن به کسی تهمت و افترا نزند، در دانش آموز انگیزه ای به وجود می آورد تا هر چقدر می تواند تلاش کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
نیلوفر سه‌شنبه 8 تیر 1395 ساعت 23:44 http://maloosak.69.mu

خیر، برکت، خرسندی، سلامت، خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت، توشه شب قدرتان باد.
از ته دل خوشحال میشم به منم سر بزنید.
96518

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.